Aiemmissa tutkimuksissa on esitetty, että yrityksille hyödyllisen tutkimuksen tuottamiselle keskeistä on poikkitieteellinen ja verkostoitunut tutkimus. Tämän paperin tavoitteena on tilastollisesti tarkastella missä määrin poikkitieteellisyys ja verkostoituminen liittyvät kaupallisesta potentiaalia omaavien ideoiden luomiseen. Tutkimuksessa hyödynnetään ainutlaatuista suomalaisten yliopistotutkijoiden keskuudesta kerättyä kyselyaineistoa, jonka kautta tunnistetaan useiden eri tekijöiden liittyvän ideoiden luomiseen. Erityisesti työympäristön poikkitieteellisyys sekä perustutkimukseen ja soveltavaan tutkimukseen liittyvä verkostoituminen ovat positiivisesti yhteydessä ideoiden syntymiseen. Lisäksi havaitaan merkittäviä eroja eri tutkimusalojen välillä
Arkadiankatu 23 B
00100 HELSINKI
Vaihde ja vastaanotto avoinna arkisin klo 8.30–15:30.
+358 (09) 609 900